Haar en hoofdhuidaandoeningen

Is een chronische ontstekingsaandoening van de huid

die wordt veroorzaakt door een afwijking in het immuunsysteem.

Hoe krijg je psoriasis?

Een erfelijke aanleg is zeker belangrijk.

Als je zelf psoriasis hebt, dan heeft iemand anders in jouw familie ook vaak deze aanleg. Psoriasis kan zomaar op elke leeftijd ontstaan. Soms kan de psoriasis uitgelokt worden door:

Beschadiging van de huid

Infecties

Geneesmiddelengebruik

Is psoriasis te genezen of blijf je er altijd last van houden?

Geen enkele behandeling kan ervoor zorgen dat psoriasis nooit meer terugkomt. De ene keer kun je meer last hebben van psoriasis dan de andere keer. Door de behandeling wordt de psoriasis vaak wel een stuk beter. Stop je met de behandeling, dan komen de plekken op jouw huid bijna altijd, na een paar weken tot maanden, weer terug. Maar psoriasis kan soms ook jaren wegblijven.

Hoe ziet psoriasis eruit?

Plaque psoriasis

Dit is de meest bekende vorm van psoriasis. Je hebt dan rode plekken op jouw huid met schilfers. De plekken zijn niet allemaal even groot. De psoriasisplekken kunnen op elke plaats op jouw lichaam voorkomen. Meestal zitten de plekken op de ellebogen, knieën, hoofd, op het onderste deel van de rug, aan de binnenkant van de handen en aan de onderkant van de voeten. Soms zit de psoriasis ook op de geslachtsdelen.

Psoriasis guttata

Bij psoriasis guttata ontstaat in een korte periode een uitslag van kleine psoriasisplekken, meestal na een keelinfectie.

Psoriasis inversa

Psoriasis kan ook in de plooien van je lichaam voorkomen zoals in de liezen, de navel, de oksels, tussen de billen en onder de borsten. Als je psoriasis op deze plekken hebt, heet dit psoriasis inversa. Je ziet op deze plekken meestal geen schilfers.

In het salon behandelen wij psoriasis,

met becare Everline zuurstofbehandeling.

of behandelingen van Mediceuticals

met mooie resultaten

Plaque psoriasis

Psoriasis guttata

Psoriasis inversa

Seborrheic Dermatitis

Een vette hoofdhuid heeft de neiging het meeste last te hebben van roos, omdat een vette hoofdhuid de groei van gist ondersteunt. Seborrheic Dermatitis, of vette hoofdhuid/haar, komt niet alleen voor tijdens de tienerjaren maar ook op latere leeftijd. Er is een duidelijke toename in het aantal mensen met een vette hoofdhuid, vooral bij oudere mannen en vrouwen. Waarschijnlijk is dit hormoongerelateerd.

Roos

Bij roos is er sprake van een overmatige productie van huidcellen. Miljoenen mensen hebben deze chronische aandoening. De onmiskenbare symptomen van roos zijn witte, vette uitziende schilfers van dode huid die de haren en schouders bedekken, en een jeukende, schilferige hoofdhuid.

Droge hoofdhuid

Gekenmerkt door een strak gevoel van de hoofdhuid en droge huidvlokken die van de hoofdhuid vallen. De meest voorkomende oorzaken van een droge hoofdhuid zijn het klimaat, zwembaden, blootstelling aan de zon en agressieve shampoos die de natuurlijke talg op de hoofdhuid oplossen en teveel vocht onttrekken.

Vette hoofdhuid
Vette hoofdhuid, gekenmerkt door een toestand van overactieve talgklieren. Hiernaast spelen leeftijd, geslacht en individuele hormoonspiegels een rol

Openingsuren:

Ma: gesloten

Di: 8.30u tot 16.00 u op afspraak

Wo: 9.00u tot 12.00u - 17.00u tot 19.00 u op afspraak

Do: 8.30u tot 20.00 u op afspraak

Vr: 8.30u tot 11.45u 13.15u tot 17.30u op afspraak

Za:  8.00u tot 12.00 u op afspraak

andere dagen altijd op afspraak woensdag voormiddag  zonder afspraak

Wegens ik ook veel in ziekenhuizen aanwezig ben voor daar patiënten

verder te helpen aan hun node kan het zijn dat ik de dagen op afspraak niet altijd aanwezig ben in het kapsalon.

U kan mij wel altijd contacteren op mijn gsm nummer.

Ik  dank u voor het begrip.

Joko Hairstyling

langestraat 9